Praca Konsultantki Avon polega na promowaniu i sprzedaży kosmetyków dostępnych w katalogu. Możesz dzięki temu zarobić dodatkową gotówkę, zdobyć cenne doświadczenie oraz rozwinąć swoje kompetencje. Jak więc działać skutecznie? Sprawdź, jak wykorzystać w tym celu sezonowość.
Najważniejsze wydarzenia w roku – jak dopasować do nich ofertę Avon?
Dlaczego dopasowanie oferty do sezonu jest tak ważne? Zarówno pielęgnacja, jak i makijaż w dużej mierze zależą od pory roku. Inne kosmetyki sprawdzą się w wakacje, kiedy na pierwszym miejscu jest ochrona przeciwsłoneczna, a inne jesienią lub zimą. Dotyczy to również zapachów – podczas gdy latem królują nuty orzeźwiające, tak zimą popularne są kompozycje rozgrzewające i intensywne. Istotne jest również, aby proponować klientkom produkty nawiązujące do nadchodzących wydarzeń, takich jak np. święta.
Wszystkie wymienione wyżej elementy wpłyną na zwiększenie sprzedaży, a co się z tym wiąże, Twojego zysku. Jak może to wyglądać w praktyce?
Najpiękniejsze prezenty na Boże Narodzenie
Przełom listopada i grudnia to czas intensywnych poszukiwań świątecznych upominków. Jak możesz to wykorzystać? Proponuj klientkom kosmetyki, które idealnie sprawdzą się jako prezenty. Mogą być to np. luksusowe zapachy, kosmetyki pielęgnacyjne oraz gotowe zestawy prezentowe.
Makijażowe szaleństwa w karnawale
Sylwester, Nowy Rok i karnawał to sezon pełen imprez i towarzyskich spotkań. A to oznacza, że Twoje klientki będą potrzebować trwałych kosmetyków do makijażu, zgodnych z najnowszymi trendami. Przygotuj specjalną ofertę, dzięki której będą mogły kupić je w atrakcyjnych cenach, a na pewno zwiększysz sprzedaż.
Romantyczne prezenty na Dzień Zakochanych
Kolejną okazją do wypromowania określonej grupy produktów są walentynki. Warto oferować więc klientkom romantyczne prezenty, m.in. perfumy, wody toaletowe i produkty do domowego SPA. W przygotowaniach do randki pomogą również kosmetyki do makijażu – najlepiej z ognistą czerwienią w roli głównej.
Wyjątkowe upominki z okazji Dnia Kobiet
Z okazji Dnia Kobiet warto przypomnieć klientkom, jak ważne jest dbanie o swoje samopoczucie. Mogą im w tym pomóc wysokiej jakości kosmetyki pielęgnacyjne, dzięki którym poczują się piękne i pewne siebie. Przekonaj swoje klientki, aby zrobiły sobie prezent z okazji Dnia Kobiet. Świetnym pomysłem będą też tematyczne warsztaty połączone z prezentacją oferty Avon.
Wiosenna odnowa przed Wielkanocą
Wiosenne porządki przed Wielkanocą powinny dotyczyć nie tylko domu czy mieszkania, lecz także kosmetyczki. Pokaż więc klientkom, jak powinna wyglądać skuteczna wiosenna pielęgnacja. Przedstaw m.in. zapachy, lekkie kosmetyki do makijażu czy też wyjątkowe kosmetyki do pielęgnacji.
Wymarzone prezenty na Dzień Matki
W maju Twoje klientki będą szukać wyjątkowych prezentów z okazji Dnia Matki. Dlatego przygotuj specjalne oferty na kosmetyki Avon, które sprawdzą się idealnie jako prezent. Mogą być to np. wody perfumowane, kosmetyki do pielęgnacji twarzy marki Anew od Avon czy też pielęgnacyjne hity Planet SPA.
Must-have wakacyjnej kosmetyczki
W wakacje pielęgnacja skupia się przede wszystkim na ochronie przeciwsłonecznej. Pokaż klientkom, jak robić to skutecznie przy pomocy kosmetyków Avon. Kompleksowa oferta obejmuje nie tylko produkty do opalania i preparaty z filtrem SPF, lecz także samoopalacze oraz kosmetyki łagodzące po opalaniu.
Jesienna pielęgnacja skóry twarzy i ciała
Jesienią warto postawić na regenerację skóry. To świetny moment na rozjaśnianie przebarwień, wygładzenie oraz odżywienie cery. Wyjaśnij klientkom, dlaczego jest to ważne i zaproponuj odpowiednie kosmetyki, np. marki Anew z kwasami BHA.
Sezonowość – Twoja szansa na większe zyski i lepsze efekty
Dopasowując działania sprzedażowe do sezonu i najważniejszych wydarzeń, skutecznie napędzasz sprzedaż. Korzyści odczują też Twoje klientki, które będą cieszyć się m.in. pielęgnacją idealnie dopasowaną do ich potrzeb oraz znajdą wymarzone prezenty dla najbliższych. Od czego więc zacząć? Dołącz do Klubu Avon i osiągnij sukces!